A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Урок №19 Тема: Завдання вивчення та оцінка попиту на продукцію підприємств.

Дата: 02.05.2022 07:01
Кількість переглядів: 60

02.05.2022

 

 

Урок №19

 

Тема: Завдання вивчення та оцінка попиту на продукцію підприємств.

 

Стан ринкової економіки, рівень і механізм її розвитку описують за допомогою таких понять, як попит (demand) і пропозиція (supply), способи їх координації і пристосування один до одного.

 

Величина (обсяг) попиту – це кількість товарів (послуг), яку покупець може і бажає придбати за певних умов.

 

Попит (шкала попиту) – це різна кількість споживчих благ (товарів чи послуг), які споживач може і бажає придбати при різних рівнях цін.

 

Залежність величини попиту від ціни визначають за допомогою закону попиту, який графічно зображають у вигляді кривої з від’ємним нахилом.

Таку криву називають лінією попиту.

 

Абциси точок лінії попиту характеризують обсяг попиту, а ординати – ціни попиту.

 

При графічному зображенні функції попиту по осі абцис варто було б показати значення цін товару (незалежна змінна), а по осі ординат – обсяг попиту на товар (залежна змінна). Проте традиційним є обернене розміщення осей координат. Фактично на графічному зображенню функції попиту показана функція [Рd (Q)], обернена до функції попиту, яку позначають як: Qd = Qd (Р).

 

Основна властивість попиту полягає у тому, що при постійності всіх інших

параметрів зростання ціни призводить до відповідного зниження величини попиту, і навпаки. Таким чином, існує від’ємний або зворотний зв’язок між ціною товару і величиною попиту на нього.

 

Як обґрунтування для закону попиту можна назвати кілька причин:

 

По-перше, з точки зору здорового глузду зниження ціни збільшує кількість покупців. Для покупця ціна –це певний бар’єр, що заважає здійснити покупку. Чим вищий даний бар’єр, тим менше продукту реалізують, тобто ціна послаблює бажання споживача зробити покупку, і навпаки.

 

По-друге, оскільки споживання будь-якого товару підлягає дії принципу спадної граничної корисності, згідно з яким подальші одиниці придбаного товару приносять все менше і менше користі (вигоди, задоволення) покупцеві, споживачі купують додаткові одиниці товару лише за умови, що його ціна спадає.

 

По-третє, закон попиту можна пояснити за допомогою ефекту доходу й ефекту заміщення. Так, ефект доходу пов’язаний з тим, що спад цін розширює купівельну здатність споживачів і, відповідно, вони можуть купити більшу кількість даного товару, ніж до спаду цін. Вища ціна призводить до протилежного результату. Ефект заміщення полягає у тому, що споживачі схильні замінювати дорогі товари дешевшими товарами-аналогами (товарами-субститутами). Насправді ефект доходу й ефект заміщення діють разом і ведуть до виникнення у споживачів здатності та бажання купувати більшу кількість товару за нижчу ціну.

 

Завдання: Опрацювати текст,зробити конспект.

 

Домашнє завдання: Зробіть фото конспекту та на надішліть на електронну пошту Paneta13@ukr.net .


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора