A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Урок №21 Тема: Аналіз товарообігу підприємств різних типів

Дата: 16.05.2022 07:17
Кількість переглядів: 322

16.05.2022

 

 

Урок №21

 

 Лабораторно-практична робота №2

 

Тема: Аналіз товарообігу підприємств різних типів

 

Аналіз товарообігу підприємства дозволяє оцінити отримані результати, вивчити розвиток товарообігу за видами і формами, оцінити правильність і реалістичність стратегій підприємства, зрівняти масштаби діяльності підприємства з показниками конкурентів.

Методика економічного аналізу товарообігу підприємства:

  1. вивчення виконання плану по товарообігу як в цілому так і по видах і формах;
  2. вивчення динаміки товарообігу;
  3. аналіз виробничої програми підприємства;
  4. визначення впливу найважливіших факторів;
  5. вияв резервів росту товарообігу і розробку конкретних заходів для покращення діяльності підприємства.

Джерелами інформації для аналізу товарообігу підприємств ресторанного господарства є:

  • N 1-торг "Звіт про товарооборот", місячна;
  • N 3-торг "Звіт про продаж та запаси товарів у торговій мережі і мережі ресторанного господарства (громадського харчування)", квартальна, річна.
  • №7- торг „Звіт про наявність торговельної мережі”

Методика визначення проведення аналізу товарообігу і випуску продукції

Процент виконання плану (%викпл) визначається в відсотках як відношення фактичного показника до планового і помножити на 100

Темп росту (Тр) визначається в відсотках як відношення показника звітного року до попереднього і помножити на 100

Питома вага або структура (ПВ) визначається як відношення суми виду товарообігу або випуску продукції до загальної суми товарообігу або випуску продукції і помножити на 100. Цей показник також визначається в відсотках.

Абсолютне відхилення (Δ) визначається як різниця між фактичним показником та плановим (за попередній рік).

Відносне відхилення (Δ%або темп приросту визначається в відсотках як відношення абсолютного відхилення до планового показника (за попередній рік).

Структурні зрушення – це різниця між питомою вагою показника в звітному періоді та питомою вагою цього показника в минулому періоді або за планом

Показники комплексності показують наскільки комплексними є обіди споживачів підприємства. Тобто, чи замовляють споживачі здебільшого лише одну страву чи беруть весь обід – першу, другу, третю страву. Для підприємства краще підвищувати показники комплексності.

Кількість других страв на одну першу визначається шляхом ділення кількості других страв на кількість перших.

Кількість третіх страв на одну другу страву визначається шляхом ділення кількості третіх страв на кількість других.

Під час аналізу обідньої продукції визначається середня ціна однієї страви, аналізується її зміна в порівнянні з попереднім періодом.

Закладам ресторанного господарства вигідніше продавати продукцію в роздріб, тому що роздрібні ціни вищі ніж оптові, в них закладена вища націнка.

Для того щоб визначити який вид товарообігу зростає більше, визначається структура товарообігу і порівнюється з планом або попереднім роком.

Відповідно до того які відхилення спостерігаються слід зробити висновки про вплив таких тенденцій на отримання прибутку.

Завдання 1

Потрібно розрахувати середній товарний запас за півроку та залишки, виходячи з даних в таблиці:

місяць

Товарний запас, тис.грн..

січень

45880

Лютий

40667

Березень

39787

Квітень

56556

Травень

56778

червень

39110

Разом

278778

 

Середній товарний запас:

Середні залишки:

Завдання 2

Умови для розрахунків представлені в таблиці.

місяць

Реалізовано, шт.

Залишок, шт.

січень

334

455

Лютий

317

412

Березень

298

388

Квітень

250

235

Травень

221

256

червень

281

243

РАЗОМ

1 701

 

середній запас

328

 

 

Визначимо термін оборотності в днях. В аналізованому періоді 180 днів. За цей час було продано 1701 товарів, а середньомісячний залишок склав 328 штук:

ОБдн =  

Розрахуємо оборотність в разах:

ПРО раз =

Визначимо рівень запасів:

 

Завдання 3

Потрібно розрахувати динаміку товарообігу і відсоток виконання плану продажів.

Є такі дані:

- Товарообіг 2015 року - 2, 6 млн грн.

- Прогноз продажів на 2016 рік - 2, 9 млн грн.

- Товарообіг 2016 року - 3 млн грн.

Рішення:

- Визначимо відсоток виконання плану продажів:

- Проведемо розрахунок товарообігу в поточних цінах:

 

Завдання 4

У 2015 році товарообіг фірми склав 20 млн грн., А в 2016 році - 24 млн. грн.

За звітний період ціни зросли на 40%.

Потрібно розрахувати товарообіг за представленими раніше формулами.

Визначимо за поточними цінами оптовий товарооборот.

Формула розрахунку:

Тт =

Розрахуємо індекс цін:

Визначимо товарообіг в порівнянних цінах:

Формула розрахунку товарообігу в динаміці:

 

Завдання 5

Вихідні дані для виконання завдання представлені в таблиці далі.

Товарообіг за 2015 рік, тис. грн.

2016 рік

 

 

Прогноз, тис. грн.

Факт. товарообіг, тис. грн.

 

 

 

 

 

 

всього

4560

5300

5480

 

I кв

1000

1250

1260

 

II кв

1300

1 290

1370

 

III кв

1100

1240

1210

 

IV кВ

1158

1 519

1 640

 

 

 

Тепер потрібно визначити товарообіг за поточний рік за цінами минулого періоду.

Спочатку визначимо відсоток виконання плану продажів:

Тепер потрібно визначити динаміку товарообігу у відсотках в порівнянні з 2015 роком:

Товарообіг за 2015 рік, тис. грн.

2016 рік

Прогноз, тис. грн.

Факт. товарообіг, тис.грн.

Виконання, %

По відношенню до минулого року, %

всього

4560, 00

5300, 00

5480, 00

 

 

I кв

1000, 00

1250, 00

1260, 00

 

 

II кв

1300, 00

1290, 00

1370, 00

 

 

III кв

1100, 00

1240, 00

1210, 00

 

 

IV кв

1158, 00

1519, 00

1640, 00

 

 

 

 

Завдання: Опрацювати текст,зробити конспект та розрахунки завдань.

 

 

Домашнє завдання: Зробіть фото виконаних завдань та на надішліть на електронну пошту Paneta13@ukr.net .


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора