A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Урок №29 Тема: Аналіз собівартості продукції

Дата: 20.01.2022 08:26
Кількість переглядів: 264

20.01.2022

 

 

Урок №29

 

Тема: Аналіз собівартості продукції

 

Аналіз собівартості продукції – комплексне вивчення й дослідження узагальнюючих показників собівартості продукції та їх трансформації у більш конкретні з метою розв'язання аналітичних завдань:

встановлення місця і ролі показника собівартості в оцінці досягнутої ефективності виробництва;

розробки принципової схеми аналізу на основі класифікації факторів і резервів зниження собівартості;

визначення методів вимірювання факторів і резервів зниження собівартості;

встановлення основних напрямів використання виявлених резервів, раціонального використання виробничих ресурсів в поточному і перспективному плануванні собівартості.

Усі ці завдання лежать в основі системного підходу до аналізу собівартості продукції, мета якого – інформаційне забезпечення і всебічна оцінка досягнутих результатів щодо формування витрат, обґрунтування управлінських рішень.

Для цього здійснюється аналіз на основі принципів системного, комплексного і кібернетичного підходів до аналізу економіки.

Комплексний підхід означає вивчення об'єктів як системи з погляду формування інформації для прийняття управлінських рішень. Комплексність економічного аналізу виявляється у тому, що в процесі аналізу враховуються не лише економічні, а й технічні, соціальні, технологічні та інші фактори; в більш тісному взаємозв'язку його цілей і завдань з цілями управління і планування; в багаторівневому аспекті аналізу.

Кібернетичний підхід передбачає розгляд об'єктів як системи, що складається з елементарних перетворювачів інформації. За такого аналітичного підходу аналіз підпорядкований цілям синтезу економічної системи та її вдосконалення, економіко-математичні методи аналізу збігаються із системним дослідженням економіки й управління об'єктом.

Виходячи з цього, складають загальну блок-схему комплексного економічного аналізу собівартості продукції.

Цей аналіз проводять у такій послідовності:

1) загальна оцінка виконання кошторису (стандартних) витрат в розрізі економічних елементів;

2) оцінка відхилень від стандартів прямих витрат;

3) аналіз виконання кошторису накладних витрат;

4) аналіз собівартості калькуляції окремих виробів; 5) оцінка впливу зміни собівартості продукції на кінцеві виробничо-фінансові результати діяльності підприємства.

 

 

Завдання: Опрацювати текст,зробити конспект.

 

 

 

Домашнє завдання: Зробіть фото конспекту та на надішліть на електронну пошту Paneta13@ukr.net .


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора