Урок №34 Гімнастика.
ГІМНАСТИКА - ЗАСІБ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Основними засобами фізичного виховання е: фізичні вправи, які застосовуються в різних випадках спорту, ігор, туризму; природні фактори (повітря, сонце, вода); гігієнічні умови праці і побуту.
Гімнастика - один із засобів фізичного виховання - являє собою сукупність спеціально відібраних фізичних вправ для впливу на організм людини, щоб зміцнювати її здоров'я і моральні якості, а також усувати фізичні вади
До характерних особливостей гімнастики належать: різноманітність вправ - від найпростіших, елементарних, до складних, комбінованих, у тому числі штучних вправ без спортивних приладів, з приладами і на приладах; різнобічний вплив на організм; можливість відносно точного регулювання фізичного навантаження на організм гімнастів.
Гімнастика є невід'ємною складовою частиною обов'язкових програм з фізичного виховання .
Самостійні види з гімнастики:
1. основна гімнастика, та її різновид - гігієнічна гімнастика;
2. спортивна гімнастика;
3. акробатика;
4. художня гімнастика;
5. допоміжна гімнастика, до якої входять спортивно-допоміжна гімнастика і лікувальна.
Основна гімнастика спрямована на зміцнення здоров'я, на загальний розвиток і загартування організму та підвищення працездатності організму людини. Засоби основної гімнастики забезпечують формування і удосконалення рухових навичок, а також уміння доцільно застосовувати набуті навички в практичній діяльності.
Гігієнічна гімнастика сприяє зміцненню здоров'я і загартування організму поліпшує розвиток і працездатність людини. Заняття нею розвивають організаційні і дисциплінарні вміння і навички.
Спортивна гімнастика забезпечує фізичний розвиток фізкультурників у поєднанні із зростанням спортивної майстерності виконання складних гімнастичних вправ, яка досягається внаслідок поступового їх ускладнення.
Основою для навчання з спортивної гімнастики єдина класифікаційна програма, з якою проводять гімнастичні заняття. Згідно з вимогами всі вправи слід виконувати з дотриманням принципу поступового наростання труднощів.
Руховий режим дня
Головною функцією позаурочних форм занять є створення найсприятливіших умов для виховання звички до систематичних занять, і як наслідок, сприяння запровадженню фізичної культури в побут народу. На позаурочних заняттях закріплюються і вдосконалюються засвоєні на уроках фізичної культури вправи, набуті знання. Особлива увага в позаурочних заняттях повинна звертатися на реалізацію школярами в повсякденному житті знань, умінь і навичок, набутих на уроках. Це корисно й учням , що активно займаються спортом в ДЮСШ, де заняття мають вузькоспрямований (спеціалізований) характер.
Фізкультурні хвилинки і фізкультурні паузи
Завдання цих двох форм однакові:
• повернути втомленій дитині працездатність, увагу;
• зняти м'язове і розумове напруження;
• попередити порушення постави;
Години здоров'я
Серед усіх форм занять фізичною культурою — чільне місце посідає організація годин здоров'я.
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ГІМНАСТИКОЮ
1. Бути уважним і обережним при виконанні фізичних вправ разом з товаришами. Наприклад, не можна розгойдуватись в горі на перекладині, якщо вправу в підтягуванні виконують разом 3-4 учні.
2. Не можна стояти на доріжці розбігу і місцях приземлення під час опорних стрибків.
3. Не починати складних вправ без розминки.
4. При зіскоках з снарядів (коня, козла, колоди, гімнастичної драбини) приземлятися треба на обидві ноги.
5. Спускатися з канату треба повільно, по черзі перехоплюючи руками і тримаючи ногами.
6. Акробатичні вправи і вправи на снарядах можна починати тільки після дозволу або команди вчителя.
7. Бути обережним при виконанні вправ з гімнастичною палицею.