A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

ЛПР №2: Ознайомлення   з   організацією   праці   конторського   службовця   на підприємствах різних форм власності.

Дата: 02.03.2022 09:46
Кількість переглядів: 75

Лабораторно-практична робота №2

Тема 2. Екскурсія на підприємство

Тема уроку 2.1: «Ознайомлення   з   організацією   праці   конторського   службовця   на підприємствах різних форм власності.»

Хід уроку:

І. Ознайомитись з   організацією   праці   конторського   службовця   на підприємствах різних форм власності

Приклад професіограми професії "Секретар", "Асистент референта"

Домінуючий спосіб мислення: адаптація – аналіз.

Професійна область: соціальна (суспільна) сфера.

Міжособистісна взаємодія: часто по типу «віч-на-віч».

Домінуючий інтересконвенціональний.

Додатковий інтерес: соціальний.

Умови роботи: у приміщенні, сидячий.

Домінуючі види діяльності: виконання технічних функцій по забезпеченню й обслуговуванню роботи керівника організації чи її підрозділів; одержання для керівника зведень від працівників підрозділів, виклик їх по його дорученнях, організація прийому відвідувачів; організація телефонних переговорів керівника; оформлення ділового листування керівника, сортування кореспонденції; здійснення роботи по підготовці засідань чи нарад, проведених керівником (збір необхідних матеріалів, оповіщення учасників про час, місце, повістку дня чи засідання наради і їхня реєстрація); друк за вказівкою керівника різних матеріалів, документації і відправлення їх по адресатах з використанням оргтехніки; стенографування текстів підготовленої керівником документації, протоколів засідань з наступною їхньою розшифровкою і друкуванням на комп'ютері; складання на прохання керівника різних доповідей, листів, документів; формування справ відповідно до затверджених правил, забезпечення їхнього зберігання й у встановлений термін здача в архів; забезпечення керівника канцелярськими приладами, організаційною технікою, створення умов, що сприяють ефективній роботі керівника.

Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:

Здібності: здатність ефективно працювати, не зважаючи на перешкоди; високий рівень розвитку стійкості, розподілу і переключення уваги (здатність тривалий час зосереджуватися на одному предметі чи дії, утримувати в полі зору кілька предметів чи робити одночасно кілька дій, швидко переключати свою увагу з одного предмета на інший чи з одного виду діяльності на іншу; гарний розвиток дрібної моторики рук (здатність швидко і чітко виконувати рухи за допомогою пальців рук); уміння чітко і ясно говорити, правильно будувати фрази і вимовляти слова, уміння лаконічно (коротко) виражати свої думки; високий рівень розвитку зорового сприйняття тексту (швидкість сприйняття); розвиток мнемонічних здібностей (добре розвита короткочасна і довгострокова пам'ять, здатність до механічного й осмисленого запам'ятовування інформації, розвиток слухової і зорової пам'яті); розвиток рухової пам'яті (здатність запам'ятовувати рухи для кожного пальця обох рук); здатність швидко діяти; уміння читати рукописний текст.

Особистісні якості, інтереси і схильності: емоційна стійкість; пунктуальність; акуратність; організованість; відповідальність; доброзичливість, тактовність; послідовність у справах; наполегливість і твердість; комунікабельність (товариськість); здатність планувати свою роботу; схильність до роботи з документами.

Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльностінездатність швидко переключатися з одного виду діяльності на інший; нездатність працювати в підпорядкуванні, сильно виражена схильність до лідерства, керівництва; повільність, нерозторопність; невміння планувати свою роботу; низький рівень розвитку усіх видів і типів пам'яті.

Області застосування професійних знань: фірми, організації, підприємства будь-якого профілю (приймальні керівників, директорів).

Історія професії

Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості (конвенціональний і соціальний):

бухгалтер; касир; судовий виконавець; експедитор; нотаріус; страховий агент; суфлер.

Приклад професіограми професії "Адміністратор"

Адміністратор працівник підприємства, що здійснює роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів, консультує відвідувачів із питань, що стосуються послуг, які надаються.

На сьогоднішній день адміністратор потрібний практично у всіх сферах діяльності — від салону краси до найбільшого виробничого підприємства.

Зміст праці. Професія адміністратора широка та багатогранна. Спектр завдань дуже великий, до обов’язків входить: координація роботи офісу; прийом і реєстрація замовників і клієнтів, отримання дзвінків, робота з документами. Займається діяльністю з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Контролює збереження матеріальних цінностей. Надає інформацію відвідувачам з питань, що стосуються послуг, які надаються. Приймає заходи із запобігання конфліктних ситуацій. Розглядає претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні заходи щодо їх усунення. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правив і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.

Сьогодні без адміністратора не обходиться жоден сучасний заклад, ресторан чи магазин, комп’ютерна фірма або склад. В обов’язки адміністратора входить розпорядження в будь-якому закладі або управління персоналом компанії. Існує кілька різновидів професії адміністратора, всі вони входять у так звану базову групу адміністративно-управлінського персоналу.

Адміністратор повинен знати:

- постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства, стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;

- організацію і зміст роботи керівника;

- організаційну структуру управління підприємства;

- права і обов’язки працівників, режим їх роботи;

- правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;

- правила користування технічними засобами оброблення документів, усної та писемної документаційної інформації, основи комп’ютерних інформаційних технологій, технологічні процеси оброблення інформації;

- ділову мову асортимент послуг, що реалізуються;

- основи маркетингу;

- принцип планування і оформлення приміщень, вітрин, організацію реклами;

- основи естетики, етики, психології і обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці і управління;

- основи трудового законодавства, правила внутрішнього трудового розпорядку.

Адміністратор повинен уміти:

- забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Створювати для них комфортні умови;

- здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей;

- консультувати відвідувачів з питань наявних послуг. Вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій;

- розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;

- здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі. Забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях;

- контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту;

- інформувати керівництво підприємства, про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.

Умови роботи. Адміністраторами можуть працювати як жінки, так і чоловіки різного віку.

Області застосування. Адміністратор може працювати в закладах громадського харчування (ресторанах, кафе, барах), готельно-туристичного обслуговування (готелях, тур фірмах), у сфері побутового обслуговування (салони, перукарні, будинки побуту), сфері торгівлі.

Професійна спрямованість: на роботу з людьми.

Домінуючі інтереси: сфера обслуговування

Необхідні якості: висока стресостійкість, хороший рівень уваги (вміння тримати у полі зору багато об’єктів), гнучкість мислення, хороша пам’ять, виразна мова, вміння управляти емоціями, емоційна стійкість, комунікативні навики (вміння грамотно і чітко говорити, викладати інформацію, переконувати тощо), доброзичливість, гнучкість, організованість, відповідальність, самостійність, комунікабельність.

Для роботи адміністратором потрібно бути людиною відповідальною, активною, повною рішучості, а також комунікабельним, стриманим.

Медичні обмеження. Адміністратором може працювати практично будь-яка здорова людина, але недоцільно опанувати цю професію людям, які мають певні протипоказання: робота протипоказана особам, мають хронічні інфекційні захворювання, хвороби шкіри, опорно-рухового апарату і серцево-судинної системи, зниження слуху і зору.

Споріднені професії: менеджер, метрдотель, секретар-референт, продавець-консультант.

Оплата праці. Зазвичай заробітна плата кваліфікованого адміністратора перевищує середню заробітну плату в промисловості.

Приклад професіограми професії " ГОЛОВНИЙ БУХГАЛТЕР "

Завдання та обов’язки. Забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних. Організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій. Вимагає від підрозділів, служб та працівників забезпечення неухильного дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів. Вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну. Забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності підприємства, підписання її та подання в установлені строки користувачам. Здійснює заходи щодо надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів підприємства. Бере участь у підготовці та поданні інших видів періодичної звітності, які передбачають підпис головного бухгалтера, до органів вищого рівня у відповідності до нормативних актів, затверджених форм та інструкцій. За погодженням з власником (керівником) підприємства забезпечує перерахування податків та зборів, передбачених законодавством, проводить розрахунки з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов’язань. Здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів. Бере участь у проведенні інвентаризаційної роботи на підприємстві, оформленні матеріалів, пов’язаних із нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства. Забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах. Організовує роботу з підготовки пропозицій для власника (керівника) підприємства щодо:

визначення облікової політики підприємства, внесення змін до обраної облікової політики, вибору форми бухгалтерського обліку з урахуванням діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних;

розроблення систем і форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності і контролю господарських операцій;

визначення прав працівників на підписання первинних та зведених облікових документів;

вибору оптимальної структури бухгалтерської служби та чисельності її працівників, підвищення професійного рівня бухгалтерів, забезпечення їх довідковими матеріалами;

поліпшення системи інформаційного забезпечення управління та шляхів проходження обробленої інформації до виконавців;

впровадження автоматизованої системи оброблення даних бухгалтерського обліку з урахуванням особливостей діяльності підприємства чи удосконалення діючої;

забезпечення збереження майна, раціонального та ефективного використання матеріалів, трудових та фінансових ресурсів, залучення кредитів та їх погашення;

виділення на окремий баланс філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів підприємства та включення їх показників до фінансової звітності підприємства.

Керує працівниками бухгалтерського обліку підприємства та розподіляє між ними посадові завдання та обов’язки. Знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві.

Повинен знати: закони України; Укази Президента України, постанови, розпорядження, рішення Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації України з питань правових засад регулювання господарської діяльності підприємства, положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерства та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку; основи технології виробництва продукції, порядок оформлення операцій і організацію документообігу за розділами обліку, форми та порядок розрахунків, порядок приймання, зарахування на баланс, зберігання і витрат коштів, товарно-матеріальних та інших цінностей; правила проведення інвентаризацій активів та зобов’язань; економіку, організацію виробництва, праці та управління; податкову справу, основи цивільного права; трудове, фінансове, господарське законодавство.

Кваліфікаційні вимоги.

Головний бухгалтер. Начальник (завідувач) відділу (управління) бухгалтерського обліку: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж бухгалтерської роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра — не менше 2 років, спеціаліста — не менше 3 років.

Завідувач сектору (бюро) у відділі (управлінні) бухгалтерського обліку: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж бухгалтерської роботи для магістра — на менше 2 років, спеціаліста — не менше 3 років.

Примітка. Кваліфікаційна характеристика професії керівника Головний бухгалтер поширюється на інші професії керівників підрозділів бухгалтерського обліку підприємств, установ та організацій: Начальник, управління, Начальник відділу (самостійного), Начальник відділу (у складі управління), Начальник бюро, Начальник сектору, Завідувач відділу (бюро), Завідувач сектору.

Посадові інструкції повинні враховувати конкретні особливості професійної діяльності працівників указаних професій.

ІІ. Зробити конспект

ІІІ. Виконану роботу відправити на пошту Galitskaya_taxa1994@ukr.net

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора