ЛПР№24« Складання первинних документів на вибуття і ліквідації необоротних активів, розмітка у них кореспондованих рахунків, запис їх даних в облікові регістри. Інвентаризація необоротних активів»
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА №24
ТЕМА 6. ОБЛІК НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ
Тема уроку 6.2: « Складання первинних документів на вибуття і ліквідації необоротних активів, розмітка у них кореспондованих рахунків, запис їх даних в облікові регістри. Інвентаризація необоротних активів»
Мета уроку: Закріпити знання щодо порядку оформлення окремих господарських операцій та складанню первинних документів по необоротних активах.Записати кореспонденцію рахунків по нарахованій сумі амортизації. Скласти журнал реєстрації господарських операцій.
Хід уроку:
І. Що потрібно виконати:
ЗАВДАННЯ 1
На основі даних:
- Скласти акт ліквідації основних засобів.
- Скласти кореспонденцію рахунків.
Комісія у складі головного механіка Іванова С.М. (голова), начальник цеху №1 Новіченка О. Я. , інженера з обладнання Борисова Б. А. Від 20 грудня 200 р. №161, провела огляд зубофрезерного напівавтомата 5А 312, інвентарний номер 0210 і дійшла висновку про необхідність його ліквідації у зв’язку з повним зношенням і непридатністю до дальшої експлуатації у зв’язку з повним зношенням і непридатністю до дальшої експлуатації : конструкція – застаріла, ремонт – недоцільний.
Об’єкт надійшов на підприємство 13 років тому ( 15 грудня 2002 р., введений в експлуатацію 20 грудня 2002 р).
Початкова вартість токарного напівавтомата – 26000 грн., сума нарахованого зносу за час експлуатації ____грн. ( визначити самостійно).
Висновок комісії : токарний напівавтомат підлягає демонтажу і здачі як металобрухт.
ЗАВДАННЯ 2
1.Нарахувати суму амортизації на будівлі та споруди за жовтень м-ць вартістю 424200 грн., річна норма 5% . Будівлі і споруди з інвентарним номером 1124, дата надходження 1.10.94 р.
2. Нарахувати суму амортизації на обладнання, що знаходиться в управлінні підприємства, якщо вартість його 83200 грн., строк корисного використання 25 років. Амортизацію нарахувати за жовтень місяць, інвентарний № 839, дата надходження 15.03.2002 р.
3. Нарахувати суму амортизації (зносу) на комп’ютери, що знаходяться в управлінні підприємства, вартість 116800 грн., річна норма амортизації 15 %, інвентарний № 113 – 118, дата надходження 15.12.2013 р.
ЗАВДАННЯ 3
Ознайомитися з вихідними даними завдання і на підставі господарських операцій відобразити кореспонденції рахунків.
№ з/п |
Зміст операції |
Дт |
Кт |
|
1 |
У відповідності договору сплачено постачальникам за придбані ОЗ. |
|
|
|
2 |
Сплачена сума ПДВ, яка відображена в обліку, у відповідності договору поставки (без ПДВ). |
|
|
|
3 |
Витрати пов’язані з придбанням ОЗ (транспортні або посередницькі послуги). |
|
|
|
4 |
Відображено сплату до Пенсійного фонду при придбанні легкового автомобіля. |
|
|
|
5 |
Безоплатно одержані на підприємство основні засоби. |
|
|
|
6 |
Безоплатно передані іншим підприємствам ОЗ. |
|
|
|
7 |
Відображення вартості Статутного капіталу, зареєстрованої в засновницьких документах. |
|
|
|
8 |
По результатах інвентаризації оприбутковано раніше не враховані основні засоби. |
|
|
|
9 |
Переведено до складу ОЗ раніше невірно оприбутковані ТМЦ до МШП. |
|
|
|
10 |
Отримання та оприбуткування основних засобів шляхом обміну. |
|
|
|
11 |
Відображено результати дооцінки основних засобів. |
|
|
|
12 |
Відображено нарахування індексації зносу дооцінених основних засобів. |
|
|
|
13 |
Відображено в обліку витрати на спорудження і виготовлення основних засобів. |
|
|
|
14 |
Зарахування збудованого об’єкту на баланс підприємства. |
|
|
|
15 |
Одержання цільового фінансування на будівництво основного засобу із зовнішніх джерел. |
|
|
|
16 |
Зарахування збудованого об’єкту до складу основних засобів даного підприємства. |
|
|
|
17 |
Відображено витрати на реконструкцію, модернізацію, забудову, дообладнання, модифікацію об’єктів основних засобів. |
|
|
|
18 |
Здійснено оплату підрядній організації через розрахунковий рахунок за раніше надані послуги по реконструкції та модернізації основних засобів підприємства. |
|
|
|
19 |
Відображення доходу від реалізації основних засобів. |
|
|
|
20 |
Нараховано знос по реалізованих основних засобах. |
|
|
|
21 |
Відображено знос списаних основних засобів. |
|
|
|
22 |
Внесені засновниками та оприбутковані нематеріальні активи до Статутного капіталу підприємства. |
|
|
|
23 |
Прийнята на баланс підприємства дебіторська заборгованість. |
|
|
|
24 |
Відображено витрати на спорудження і виготовлення основних засобів. |
|
|
|
25 |
Одержання короткострокової позики на спорудження основних засобів. |
|
|
|
ЗАВДАННЯ 4
Скласти первинні документи та кореспонденції з ліквідації основного засобу.
Вихідні дані: У результаті аварії верстат став непридатним і було прийнято рішення про його ліквідацію. Первісна вартість верстату – 40000,00 грн., знос – 38000,00 грн. Витрати на демонтаж верстата склали 860,00 грн., після демонтажу залишилися деякі деталі, що можуть бути ще використані, на суму 450,00 грн.
Методичні вказівки
З метою перевірки правильності встановлення кореспонденцій рахунків – уважно читати завдання та користуватися планом рахунків.
Відобразити певні первинні облікові регістри у відповідності виконаних господарських операцій.
ІІ. Виконану роботу відправити на пошту Galitskaya_taxa1994@ukr.net