A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Тема: Доpожньо-тpанспоpтнi пpигоди, пpичини їх виникнення та вiдповiдальнiсть водiїв за порушення Пpавил доpожнього pуху.

Дата: 16.02.2022 12:40
Кількість переглядів: 862

 

Тема уроку: Класифiкацiя доpожньо-тpанспоpтних пpигод. Пpичини доpожньо-тpанспоpтних пpигод.

Причини дорожньо-транспортного травматизму та шляхи його попередження

Небезпека дорожньо-транспортних пригод

Дорожньо-транспортна пригода – подія, яка відбулася під час руху транспортного засобу, у результаті якого загинули або одержали поранення люди, або завдано матеріальних збитків.

Щоденно під колесами автомобілів в Україні у середньому гине одна дитина, ще 15 одержують каліцтва.

Перебуваючи у громадському транспорті, необхідно звертати ува­гу на знаки безпеки та інформацію всередині салону, місцезнаходження аварійних (запасних) виходів або люків, вогнегасника, аптечки водія і знати правила користування нею. Якщо сталася ДТП (зіткнення з автомобілем, перевертання, пожежа, падіння у воду), пасажир повинен вибратися і надати можливу допомогу потерпілим, повідомити про те, що сталося, в органи внутрішніх справ.

Статистика жорстока, але незаперечна: ризик постраждати від ДТП – один із найвищих. За даними міліції, на них припадає

Правила уникнення ДТП

Найкращим способом самозахисту від ДТП є виконання правил виживання на вулиці. Для цього необхідно відпрацювати в собі рефлекторне дотримання пішохідної дисципліни, яка вимагає наступне:

- незалежно від наявності машин не можна переходити дорогу на червоне світло; 

- не можна вибігати на проїжджу частину з тротуару, можна лише спокійно вийти, попередньо оцінивши обстановку;

- на вулиці будь-який вид транспорту може приховувати інший, що рухається із більшою швидкістю, тому не можна також виходити на проїжджу частину через перешкоду, коли ні водій, ні пішохід не бачать один одного;

- ходити можна тільки по тротуарах, а якщо вони відсутні – по узбіччю, обличчям до транспорту, що рухається, тоді не тільки водій побачить пішохода, але й пішохід – водія;

- під час переходу вулиці слід подивитися ліворуч, а дійшовши до середини – праворуч;

- на дорозі відстань залежить від швидкості, тому навчись обраховувати, коли до машини буде далеко, а коли близько; при цьому пам'ятай, що навіть при швидкості 60 км/год гальмів­ний шлях автомобіля складає більше 15 м.

Види ДТП

Основні види дорожньо-транспортних пригод:

- зіткнення;

- перекидання; 

- падіння у воду;

- пожежа в автомобілі;

- наїзд на пішохода.

Дії свідка ДТП

Існує декілька обов'язкових правил для тих, хто став свідком або учасником ДТП:

- ні за яких обставин не залишати потерпілого без допомоги;

- негайно повідомити про пригоду в ДАІ, що необов'язково, якщо в ДТП немає жертв, а в учасників – претензій один до одного;

- максимально зберегти усі сліди пригоди, при крайній необхід­ності прибрати машини з дороги, попередньо склавши схему приго­ди, яку повинні підписати усі учасники ДТП;

- ставши свідком наїзду чи аварії, після скоєння яких водій утік, необхідно запам'ятати і відразу ж записати номер, марку, колір і будь-які прикмети машини і водія, надати першу допомогу потерпілим, викликати «швидку допомогу» і патрульну поліцію.

Правила дій у громадському транспорті при ДТП

У громадському транспорті не виключені випадки пожежі. Якщо у салоні виникла пожежа, негайно повідом про це водію і пасажирам; вимагай зупинитися і відчинити двері або натисни кнопку аварійного відкривання дверей. Спробуй використати для гасіння осередку пожежі вогнегасник у салоні та інші засоби.

При заблокуванні дверей використовуй для евакуації аварійні люки у дахові і виходи через бічне скло. Якщо видавити скло не вдається, а салон наповнюється димом, розбий його: тримаючись за поручень, удар обома ногами у кут скла. При евакуації будь обережним, тому що металеві частини трамваїв і тролейбусів можуть бути під напругою через порушення захисної ізоляції.

При горінні гуми і пластиків виділяються отруйні гази, тому залишай салон швидко, закриваючи рот і ніс вологою хусточкою або рукавом.

Як і при будь-якій пожежі, усіма засобами борися з панікою. Вибравшись із палаючою салону, відразу ж починай допомагати іншим, надай, яку можеш, допомогу потерпілим.

Причини дорожньо-транспортних подій

Найбільш розповсюджені причини ДТП стосуються дій водія транспортного засобу.

Серед них: перевищення швидкості; виїзд на смугу зустрічного руху; недотримання дистанції; керування транспортом у стані алкогольного сп'яніння тощо.

Серед причин, пов'язаних з поведінкою водія, такі як перевтома, сон за кермом, недостатність досвіду водія, відсутність культури їзди тощо.

Серед причин, що стосуються стану транспортних засобів, – несправні гальма і кермове управління, несправні або не відрегу­льовані фари та інші світлові прилади, невідповідний протектор шин. Ці причини проявляють себе у 3% ДТП.

Що стосується причин та чинників, пов'язаних с дорогою (дорожні умови і об­ладнання доріг), то вони, згідно з статистикою, справляють вплив на 8% подій.

Основною причиною майже всіх ДТП є порушення Правил дорожнього руху.

Дорожньо-транспортний травматизм та його види

Під травматизмом розуміють сукупність ушкоджень, які виникають в певній групі населення при однотипних обставинах за певний проміжок часу.

Травматизм поділяється на дві основні групи – виробничий та невиробничий. Виробничий травматизм, у свою чергу, поділяється на промисловий та сільськогосподар­ський. Невиробничий травматизм поділяється на 4 основні групи: транспортний, вуличний, побутовий, спортивний.

Під транспортною травмою розуміють механічні ушкодження, заподіяні зовнішніми або внутрішніми частинами транспорту під час його руху, а також при випадінні з транспорту, що рухається.

Найбільшою різноманітністю травм відрізняється травматизм на наземному транспорті, який поділяється на дві великі групи:колісний та неколісний.

До колісного транспорту відноситься рейковий (поїзди, трамваї) і нерейковий (автомобілі, мотоцикли).

Автомобільний травматизм та його види

Автомобільна травма – це сукупність ушкоджень, які ви­никають у водіїв, пасажирів і пішоходів внаслідок руху автотранспортних засобів.

В основу класифікації автомобільної травми закладені спосо­би її виникнення. За різних обставин дорожньо-транспортнихпригод розрізняють такі види автомобільної травми:

Травма, спричинена частинами автомобіля, що рухається:

- від зіткнення автомобіля з пішоходом (наїзд);

- від стиснення тіла між автомобілем й іншими предметами.

Травма всередині автомобіля:

- у салоні (кабіні) внаслідок зіткнення автомобілів між собою або з якого-небудь перешкодою;

- у салоні (кабіні) внаслідок перекидання автомобіля.

Травма при випадінні з автомобіля (з кузова, салону, кабіни):

1.Ушкодження від зіткнення людини з автомобілем, що рухається.

Ушкодження при цьому виді травми відбуваються в декілька етапів, які відрізняються механізмом травматичного впливу:

- первинний контакт з авто;

- закидання людини на авто;

- падіння людини на ґрунт;

- ковзання по ґрунту.

Ушкодження при цьому виді травми виникають зазвичай від притиснення людини кузовом автомобіля до нерухомих предметів, тобто за механізмом стиснення. Обсяг ушкодження визначається ступенем стиснення, площиною контакту та положенням постраждалого. При даному виді автотравми дуже рідко утворюються специфічні ушкодження. Найбільш часто ушкоджуються грудна клітка та органи черевної порожнини. Стисненню інколи передує удар, але його наслідки зазвичай маскуються ушкодженнями від стиснення.

2. Травма в салоні (кабіні) автомобіля. 

Обставини отримання пошкоджень при даному виді травми відрізняються різноманітністю: перевертанням автомобіля під час руху, падінням з висоти, ударом об нерухомі предмети, зіткненням з іншими транспортними засобами.

При зіткненні автомобілів або автомобіля з перешкодою де формуються та руйнуються його деталі. Одночасно в салоні водій та пасажир переміщуються і у них виникають травми внаслідок струсу тіла й удару об внутрішні деталі салону. При різкому уповільненні руху автомобіля рух тіла водія, якщо він не присте­бнутий паском безпеки, проходить три фази:

- переміщення тіла вперед – удар нижніми кінцівками об панель приладів, грудною кліткою об кермо;

- згинання шиї вперед – удар головою об лобове скло або верхню частину керма;

- відкидання тіла з різким розгинанням шиї.

3. Випадіння з автомобіля який рухається. 

Найчастіше відбувається випадіння з кузова вантажного автомобіля. У даному ви­падку може бути два варіанти випадіння тіла:

а) при різкому гальмуванні;

б) при різкому початку руху.

У типових випадках виникає три фази падіння:


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора