Тема уроку: 5.35 «Взаємозв’язок між звітами і журналами документів, операцій, проведень»
Тема 5. Автоматизована обробка облікової інформації за допомогою програм «1С: Підприємство» .
Тема уроку: 5.35 «Взаємозв’язок між звітами і журналами документів, операцій, проведень»
Загалом, усі документи внесені в інформаційну базу відображаються одночасно у всіх трьох видах журналів. Зразок такого відображення можна показати на прикладі операції надходження коштів на розрахунковий рахунок підприємства. Дана операція оформляється документом «Платіжне доручення вхідне», який відобразиться одночасно у журналі документів
«Платіжні доручення (вхідні)», журналі документів по розділах обліку
«Банківські розрахункові документи» та загальному журналі «Журнал операцій».
Журнали документів та журнали документів по розділах обліку викликають з головного меню програми, вони виконують одинакові функції щодо перегляду і роботи з документами та мають схожу форму. Різняться вони лише в тому, що журнали документів містять лише документи одного виду, а журнали документів по розділах обліку містять документи, що стосуються певного розділу. В свою чергу, «Журнал операцій» (меню
«Операції» - «Журнал операцій») призначений для роботи з усіма документами та операціями інформаційної бази (в т.ч. з операціями, сформованими вручну), тому він має низку особливостей. Головна його особливість полягає в тому, що він розподілений на два вікна. В одному з них відображено список документів або операцій, в іншому – міститься список проведень, сформований виділеною операцією. Вікно зі списком документів або операцій має такий же вигляд як вікно журналу документів, а вікно журналу проведень має такий самий вигляд, як і вікно регістру «Журнал проводок», і містить схожі реквізити проведень. Журнал проведень можна також відключати за допомогою кнопки «Показати/сховати проводки операції» панелі інструментів «Журналу операцій» або регулювати відображення у ньому проведень з податкового обліку за допомогою піктограми «Показати сховати дані ПО».
Окрім перегляду документів у журналах можна створювати нові документи або виконувати певні дії із вже існуючими. Перелік дій, можливих для виконання у певному журналі, можна переглянути за допомогою кнопки функцій «Дії» у лівому верхньому куті журналу документів. Найбільш затребувані з них відображені на панелі функцій журналу документів. Серед яких найчастіше зустрічаються:
- піктограма «Додати» - використовується для введення нового документа (відповідає клавіші клавіатури «Insert»);
- піктограма «Додати копіюванням» - застосовується для введення нового документа, шляхом копіювання (відповідає клавіші
клавіатури «F9»);
піктограма «Змінити поточний елемент» - використовується для внесення корективів у документ (відповідає клавіші клавіатури «F2»);
- піктограма «Встановити позначку вилучення» - позначає на видалення (об’єкт позначається червоним хрестиком, а саме видалення здійснюється окремою процедурою (відповідає клавіші клавіатури «Delete»);
- піктограма «Вилучити безпосередньо» - дозволяє остаточно видалити документ без застосування процедури контролю (відповідає набору клавіш «Shift+Delete»);
- піктограма «Встановити інтервал дат» - встановлює інтервал видимості документів. Дана піктограма викликає діалогове вікно «Настройка періоду», яке складається з двох закладок «Інтервал» та «Період». На закладці «Інтервал» за допомогою відмітки у необхідному полі вказується початок і кінець інтервалу перегляду журналу, в свою чергу на закладці «Період» обирається конкретний період відображення документів у журналі. В початкових налаштуваннях проміжок часу, за який виводяться документи, встановлений з позначкою «Без обмеження»;
- піктограма «Знайти за номером» - формує список операцій та документів з вказаним номером;
- піктограма «Відбір по виду документа» - дає можливість у журналі узагальнених документів здійснити сортування документів за певним видом;
- піктограма «Відбір і сортування» - дозволяє створити складний фільтр за певними критеріями для пошуку документів. Наприклад, можна сформувати список документів, пов’язаних з певним контрагентом;
- піктограма «Відбір за значенням у поточній колонці» - сортує документи журналу відповідно обраного значення у поточній колонці;
- піктограма «Історія відбору» - дає можливість відкрити вікно зі списом застосованих раніше фільтрів і повторно застосувати необхідний фільтр;піктограма «Відключити відбір» - дозволяє скасувати фільтрацію журналу, тобто відключаться всі фільтри, які були раніше накладені;піктограма «Перемкнути активність проводок» - дає змогу відключити або включити проведення виділеної операції. При застосуванні функції відключення проведення у журналі проведень відображаються сірим кольором і на результати впливу не мають, а для того, щоб вони знову стали активними необхідно скористатися знову ж цією функцією (відповідає клавіші клавіатури «F8»);
- піктограма «Ввести на підставі» - використовується у випадках, коли для створення нового документа необхідно використати дані вже існуючого документа. При використанні даної функції програмою видається перелік видів документів, які можна ввести на підставі виділеного;
- піктограма «Результат проведення документа» – відкриває вікно з проведеннями, сформованими по виділеній операції;
- піктограма «Структура підпорядкованості документа» відкриває вікно структури документа, де можна побачити документи, що пов’язані із вибраним, або на підставі якого документа була проведена дана операція;
??????? піктограма «Оновити поточний список»
- відповідає за оновлення списку записів журналу (відповідає набору клавіш «Ctr+Shift+R»);
1. Опрацювати конспект лекції
2. Зробити конспект у зошит
3. Фото конспекту відправити на електронну пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net