A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Урок 21. Науки, що вивчають здоров’я людини.

Дата: 31.01.2021 13:19
Кількість переглядів: 1004

04.02.2021

Завдання:

 

Завдання:

Опрацювати матеріал за силками 

  1. презентації та відео

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-nauki-scho-vivchayut-zdorov-ya-lyudini-principi-zdorovogo-sposobu-zhittya-139656.html

 https://vseosvita.ua/library/prezentacia-nauki-so-vivcaut-zdorova-ludini-zdorovij-sposib-zitta-principi-j-skladovi-170210.html

  1. посилання на підручник §19 стр. 69-71

https://pidruchnyk.com.ua/1244-biologi-11-klas-sobol.html

https://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-and-ecology-11-class-2019-standard-level/20.php

  1. Створити опорний конспект теми, дати письмові відповіді на питання:

1. Що таке здоров'я?

2. Що таке фізичне здоров'я?

3. Що таке соціальне здоров'я?

4. Назвіть науки, що вивчають здоров'я людини.

Записати конспект за темою, сфотографувати та надіслати на електронну пошту anuta.halangot@gmail.com або на Viber 0666 10 30 24. З приміткою групи, вказати прізвище та ім’я.

 

ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, що зумовлює здатність організму людини адаптуватись до мінливих умов середовища. Здоров’я буває фізичним, психічним та духовним.

Питання до учнів:

  • Що ж включають три складові здоров’я?
  • Як ви їх розумієте?

Робота з підручником: Розгляньте  іл.. 41 стор. 69 підручника та перевірте правильність своїх міркувань.

Фізичне

1. Структурно-функціональна

упорядкованість

2. Біологічна адаптованість

3. Стан імунної системи

Психічне

1. Інтелектуальне

благополуччя

2. Емоційне благополуччя

3. Духовне благополуччя

Соціальне

1. Моральність

2. Соціальна адаптованість

3. Статева культура

Питання до учнів:

Поміркуйте і висловіть свої судження!

В одній із паризьких лікарень обов’язком хворих було тричі на день вголос або подумки повторювати по 10 разів фразу: «З кожним днем я почуваюся краще й краще». Причому повторювати не механічно, а з позитивним емоційним забарвленням. Дивно, але факт: хворі одужували протягом місяця, у деяких із них навіть зникла необхідність у хірургічному втручанні. Застосуйте знання про складники здоров’я й поясніть цей факт

2. Науки про здоров’я.

Опрацюйте текст підручника на стор. 70-71 та запишіть науки, що вивчають здоров’я.

Обговорення з учнями тексту.

За твердженням фахівців ВООЗ, здоров’я на 50 % залежить від способу життя людини, на 20 % – від спадковості, на 20 % – від стану навколишнього середовища і на 10 % – від медичних послуг. Ось чому в організації здорового способу життя треба обов’язково зважати на усі ці впливи. І ще дуже важливим складником є особисті переконання й налаштованість на те, щоб бути здоровим.

Трактування вислову І.П. Павлова (усі вислови розміщуються на дошці)

"Здоров'я – це безцінний дар природи, воно дається, на жаль, не навіки, його треба берегти. Але здоров'я людини багато в чому залежить від неї самої, від її способу життя, умов праці, харчування, її звичок..."

 

 ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ – це спосіб життєдіяльності людини, що відповідає її генетичним особливостям, конкретним умовам життя й спрямований на формування, збереження і зміцнення здоров’я.

Складники здорового способу життя

 

Випереджальні завдання (презентації учнів)

Учитель презентує вислів, який розміщує на дошці. Учні за висловом мають здогадатись про яку складову здорового способу життя йде мова. Учень чи учениця, які готували випереджаюче завдання за цим напрямом коротко (1-2 хвилини) звітують по своїх дослідження з використанням мультимедійних презентацій.

 

1. Наші харчові речовини повинні бути лікувальним засобом, а наші лікувальні засоби повинні бути харчовими речовинами. (Гіппократ)

Раціональне харчування

 

2. Стародавні греки особливу увагу приділяли збереженню здоров’я за допомогою бігу. На стіні Форуму в Елладі було викарбувано: «Якщо хочеш бути сильним, бігай! Якщо хочеш бути красивим, бігай! Якщо хочеш бути розумним, бігай!»,

Рухова активність

 

3. Щоб  бути  здоровим,  потрібно  власні  зусилля,  постійні  й  значні.  Замінити  їх не можна нічим.   (М. Амосов)

Особиста гігієна

 

4.  Замало мати гарний розум, головне – вміти його застосовувати. 

                                                                                                   (Р. Декарт) 

Люди,  які  бажають  зберегти  свої  розумові  та  фізичні  сили  якомога довше, мають вести дуже помірний спосіб життя. (І. Мечніков) 

Розумне чергування праці й відпочинку

 

5.  Вмирає лише кволе і слабке, здорове і сильне завжди виходить переможцем.                                                                               Ч.Дарвін

Загартовування

 

6. Людина своїми звичками приводить в рух сили, які зрештою її й гублять.  (Піфагор) 

Відмова від шкідливих звичок

 

7. Хвороби  виникають  від  того,  що  люди  порушують  закони,  за  якими вони повинні  жити.                                                              (Р. Грінс) 

Культура здоров’я

Учитель: 

Отже, здоровий спосіб життя забезпечує формування, збереження і зміцнення фізичного, психологічного й соціального здоров’я, здатність до продовження роду і досягнення активного довголіття.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора