A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Тема уроку 5.24 : «Використання документів для ведення обліку господарських операцій в системі «1С:Бухгалтерія»»

Дата: 20.05.2022 17:41
Кількість переглядів: 215

Тема 5. АВТОМАТИЗОВАНА ОБРОБКА ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМ «1С: ПІДПРИЄМСТВО» .

Тема уроку 5.24 : «Використання документів для ведення обліку господарських операцій в системі «1С:Бухгалтерія»»

Основним способом реєстрації господарських операцій (купівля і продаж товарів, оплата постачальнику, списання матеріалів і т.д.) в «1С: Бухгалтерія 8.0 для України» є введення документів. Документи можна налаштувати через головне меню програми, де вони згруповані за видами діяльності підприємства і розділами обліку: документи для обліку торговельної діяльності та виробництва доступні з меню «Основна діяльність», документи для обліку операцій з грошовими коштами доступні з меню «Банк і каса» і т . д.Один документ може бути призначений для реєстрації декількох видів господарських операцій. Різним операціями відповідають різні набори даних, що вводяться і різні правила проведення документа. Тому вид господарської операції слід встановлювати перед початком заповнення документа кнопкою «Операція» командній панелі форми документа. Наприклад, документ «Реалізація товарів і послуг» призначений для реєстрації декількох видів господарських операцій: «продаж, комісія» і «обладнання»

Документ можно записати в інформаційну базу (кнопка «Записати») і провести (кнопка «ОК»).

ПРИМІТКА

Запис документа без проведення означає, що документ підготовлений заздалегідь для реєстрації господарських операцій в майбутньому. При проведенні документа формуються проводки бухгалтерського і податкового обліку - господарська операція відображається в обліку.

Надходження коштів від покупця на розрахунковий рахунок організації

Надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок організації відбивається в «1С: Бухгалтерія 8.0 для України» документом «Платіжне доручення (вхідне)».Потрібно відкрийти список платіжних доручень. Для цього в меню «Банк і каса» необхідно обрати пункт «Платіжне доручення вхідне».У списку платіжних доручень створити новий документ «Платіжне доручення (вхідне)». Для цього необхідно натиснути кнопку  (або клавішу «Insert» або обрати меню «Дії» - «Додати»). У нижній частині документа автоматично заповнюються рахунки бухгалтерського обліку - це рахунки розрахунків з контрагентами, кореспондуючі з рахунком 311 за кредитом. Якщо зазначений рахунок авансів, наприклад, рахунок 6811 «Розрахунки за авансами одержаними в національній валюті», то при проведенні документа буде визначено стан розрахунків за договором, і надійшла оплата автоматично розділиться на оплату і аванс. Якщо рахунок авансів не вказано, то вся сума оплати буде віднесена на рахунок розрахунків, наприклад рахунок 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями». Залиште заповненими обидва рахунки.

ПРИМІТКАПоказати або приховати в документі рахунки обліку можна за допомогою кнопки в командній панелі форми документа.

Для заповнення реквізиту «Статті руху грошових коштів» потрібно додати відповідну статтю в список статей руху грошових коштів У верхній правій частині документа «Платіжне доручення вхідне» встановлюється прапорець «Оплачено». Дата праворуч від прапорця - це дата, якою буде зареєстрована в інформаційній базі господарська операція.Кнопка «ОК» у правій нижній частині форми «Платіжне доручення вхідне» для проведення документа і закриття форми.

Виписка податкової накладної

В «1С: Бухгалтерія 8.0 для України» передбачена можливість оформлення податкових документів. Виписати податкову накладну можна або за допомогою спеціалізованої обробки «Формування податкових документів» (меню «Основна діяльність» - «Продаж»), або використовуючи функцію «Введення на підставі». При використанні механізму «Введення на підставі» для формування податкових документів все одно буде використовувати обробка «Формування податкових документів», яка буде викликатися автоматично.Документ «Податкова накладна» можна ввести на підставі документа «Рахунок на оплату покупцеві».Для цього потрібно у списку документів «Рахунок на оплату покупцеві» виділіть створений раніше документ і натиснути на кнопку  (або клацнути правою кнопкою миші і в меню обрати «На підставі»). Обрати в запропонованому списку - «Податкова накладна» Відкриється діалогове вікно обробки «Формування податкових документів». У загальному випадку в даній обробці можна виконувати різні попередні дії перед формуванням податкових накладних (наприклад, визначити номенклатурний склад податкової накладної для випадку надходження передоплати). В даному випадку номенклатурний склад визначений в документі «Рахунок на оплату покупцеві» і для формування податкової накладної слід натиснути кнопку «Сформувати». На закладці «Налаштування» можна визначити параметри формування документів. Для того щоб сформовані податкові накладні відкрилися відразу після формування, слід включити прапор «Відкривати документи». Сформовані документи можна буде знайти в списку «Податкові накладні» (меню «Основна діяльність» - «Продажі»)Автоматично створиться новий документ «Податкова накладна», якщо в обробці «У документі на підставі даних документа «Рахунок на оплату покупцеві» заповнені всі реквізити і відомості про що продаються товари (на закладці« Товари ») Для того, щоб отримати друковану форму податкової накладної необхідно натиснути кнопку «Податкова накладна» в нижній частині документа «Податкова накладна». Для того, щоб закрити друковану форму податкової накладної, провести і закрити документ «Податкова накладна» необхідно натиснути кнопку «ОК».

Продаж товарів

В «1С: Бухгалтерія 8.0 для України» автоматизовано облік операцій оптової, роздрібної та комісійної продажу товарів. Розглянемо відображення операцій продажу товарів на прикладі оптової реалізації.Оптова реалізація товарів оформляється документом «Реалізація товарів і послуг» з операцією »продаж, комісія» (оформляється продаж товару або передача на комісію буде визначатися за умовами договору з контрагентом).Документ «Реалізація товарів і послуг» можна ввести на підставі документа «Рахунок на оплату покупцеві».Для цього у списку документів «Рахунок на оплату покупцеві» потрібно виділіти створений раніше документ і натиснути на кнопку  (або клацнути правою кнопкою миші і в меню обрати «На підставі»). Обрати в запропонованому списку - «Реалізація товарів і послуг» Автоматично буде створений новий документ «Реалізація товарів і послуг». У документі на підставі даних документа «Рахунок на оплату покупцеві» заповнені всі реквізити і відомості про що продаються товари (на закладці «Товари»)

 В «1С: Бухгалтерія 8.0 для України» можна налаштувати не тільки рахунки обліку номенклатури, а й різні схеми реалізації. У табличній частині «Товари» для кожної продаваної позиції можна вказати схему реалізації товарів: рахунок обліку витрат по списаної собівартості товарів (закладка «Собівартість реалізації»), рахунок доходів від реалізації (закладка «Доходи від реалізації»), рахунок відрахувань з доходів при поверненні товарів (закладка «Вирахування з доходів»). Схеми реалізації товарів можна встановити за замовчуванням з різною деталізацією в рахунках обліку номенклатури (меню «Основна діяльність» - «Товари (матеріали, продукція, послуги)» - «Рахунки обліку номенклатури») Для проведення документа необхідно натиснути кнопку  в командній панелі форми документа «Реалізація товарів і послуг». З форми документа «Реалізація товарів і послуг» можна роздрукувати паперовий документ «Видаткова накладна». Для цього необхідно натиснути кнопку «Видаткова накладна» в нижній частині форми  

1) Ознайомитись з лекцією

2) Зробити опорний конспект

3) Виконану роботу надіслати на пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора