Тема уроку 4.2: «Рядок формул. Використання формули та математичних функцій. Позначення фрагментів копіювання та переміщення інформації»
ТЕМА 4. СИСТЕМА ЕЛЕКТРОННИХ ТАБЛИЦЬ EXCEL.
Тема уроку 4.2: «Рядок формул. Використання формули та математичних функцій. Позначення фрагментів копіювання та переміщення інформації»
План лекції
1. Рядок формул. Використання формули та математичних функцій
2. Позначення фрагментів копіювання та переміщення інформації
1. Рядок формул. Використання формули та математичних функцій
Використання формул у Excel. Формула – це сукупність операндів, з'єднаних між собою знаками операцій і круглих дужок. Формулою в Excel називається послідовність символів, що починається зі знака рівності =. У цю послідовність символів можуть входити постійні значення, посилання на комірки, імена чи функції оператора. Результатом роботи формули є нове значення, що виводиться як результат обчислення формули за вже наявними даними.
У формулах розрізняють арифметичні операції і знаки відношень. При обчисленні формули спочатку виконуються операції у круглих дужках, потім арифметичні операції, за ними – операції відношень.
Створення формули
- Виберіть клітинку.
- Введіть знак рівності (=).
3. Виберіть клітинку або введіть її адресу у вибрану клітинку.
4. Введіть потрібний оператор, наприклад віднімання (–).
5. Виберіть наступну клітинку або введіть її адресу у вибрану клітинку.
6. Натисніть клавішу Enter. Результат обчислення з’явиться в клітинці з формулою.
Введення формули з вбудованою функцією
- Виберіть пусту клітинку.
- Введіть знак рівності (=), а потім – функцію. Наприклад, щоб отримати загальний обсяг продажів, введіть =SUM.
- Введіть відкривну дужку.
- Виберіть діапазон клітинок, а потім введіть закривну дужку.
- Натисніть клавішу Enter, щоб отримати результат.
2. Позначення фрагментів копіювання та переміщення інформації
Щоб перемістити або скопіювати вміст клітинок, скористайтеся командами Вирізати, Копіювати та Вставити. Або скопіюйте певний вміст або атрибути з клітинок. Наприклад, скопіюйте отримане значення формули без копіювання формули або скопіюйте лише формулу.
Клітинка Excel, яку ви копіюєте чи переміщуєте, копіюється або переміщується разом з отриманими значеннями, форматуванням і примітками.
Переміщати клітинки в Excel можна перетягуванням або за допомогою команд Вирізати й Вставити.
Переміщення клітинок перетягуванням
- Виберіть клітинку або діапазон клітинок, які потрібно перемістити чи скопіювати.
- Укажіть на межу виділеного фрагмента.
- Коли вказівник перетвориться на маркер переміщення , перетягніть клітинку або діапазон клітинок до іншого розташування.
Переміщення клітинок за допомогою команд "Вирізати" й "Вставити"
- Виберіть клітинку або діапазон клітинок.
- Виберіть основне > Вирізати або натисніть клавіші Ctrl+X.
- Виберіть клітинку, до якої потрібно перемістити дані.
- Виберіть основне > вставити або натисніть клавіші Ctrl+V.
Копіювання клітинок за допомогою команд "Копіювати та вставити"
- Виберіть клітинку або діапазон клітинок.
- Натисніть кнопку Копіювати або клавіші Ctrl+C.
- Натисніть кнопку Вставити або клавіші Ctrl+V.
1. Ознайомитись з текстом лекції
2. Зробити конспект
3. Дати відповіді на запитання:
1) Які призначення мають основні елементи вікон книг?
2) Що таке формула?
3) Якими способами можна вставити функцію у формулу?
4. Зроблену роботу надіслати на пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net