Тема уроку 5.5: «Константи, створення підприємства»
Тема 5. АВТОМАТИЗОВАНА ОБРОБКА ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМ «1С: ПІДПРИЄМСТВО» .
Тема уроку 5.5: «Константи, створення підприємства»
План лекції
1.Константи
2. Створення підприємства
1.Константи
Константи – це прикладні об'єкти конфігурації. Вони дозволяють зберігати в інформаційній базі дані, які не змінюються в часі або змінюються дуже рідко. Кожна константа дозволяє зберігати одне значення.
При першому запуску програми в робочому полі програми Ви побачите вікно діалогу, назване «Помoщник заполнения констант» (рис. 1.). У конста- нтах зберігається інформація, яка зазвичай не змінюється в процесі роботи або змінюється достатньо рідко. Наприклад, — назва Вашої організації, прі- звища відповідальних осіб, основна ставка ПДВ, основне місце зберігання ТМЦ. Крім того, в константах визначаються деякі принципи облікової полі- тики на Вашому підприємстві, що впливають на автоматичне введення про- водок, наприклад, прийнятий на підприємстві метод оцінки ТМЦ (по іден- тифікованій або за средневзвешенной собівартістю), чи використо- вуватимуться рахунки витрат 8 і 9 класу або тільки одного з них і так дал.
Якщо відразу визначити значення тієї або іншої константи неможливо, їх можна тимчасово не заповнювати, а зробити це пізніше.
Розглянемо першу сторінку «Помощника заполнения констант» (рис. 1).
Рис. 1
Прапорець «Показывать при запуске» визначає, що при кожному запуску програми запускатиметься «Помощник заполнения констант» Якщо на цьо- му прапорці клацнути мишкою, то «галочка» зникне, і при наступному запус- ку програми вікно помічника з'являтися не буде. Викликати його можна через меню «Помощь» головного меню.
Для переміщення по сторінках помічника використовуються кнопки
«Дальше» і «Назад» кнопка «Отмена» перериває роботу помічника без збе- реження тих значень, які Ви ввели в цьому сеансі. Натиснувши на кнопку
«Дальше» Ви відкриваєте другу сторінку Помощника (рис. 2).
Рис. 2
На цій сторінці заповнюються константи, значення яких підставляти- муться за умовчанням при введенні нових документів і елементів довідників. Натискаючи на кнопку вибору значення, Ви потрапляєте у відповідні довід- ники, які на початку роботи можуть бути порожніми. Наприклад, – «Сотруд- ники» «Контрагенты» або заповненими, наприклад, «Валовые доходи/расходы»
2. Створення підприємства
Для заповнення назви вашої організації клацніть по кнопці вибору в полі «Наша организация» відкриється довідник «Фирмы» в нього потрібно ввести назву і основні відомості про фірму. Щоб ввести найменування організації, треба підвести стрілку миші до найменування «Наша фірма» натиснути праву кнопку миші, в меню вибрати строчку «Заменить» і клацнути на ній лівою клавішею миші. (рис. 3). З'явиться форма, в неї потрібно ввести дані про підприємство (рис. 4).
Рис.3
Ри.4
Спочатку досить ввести коротке найменування Вашої фірми, яке викори- стовується в екранних формах і в довідниках, в полі «Найменування» і повне найменування, яке використовується в друкарських формах документів, в по- лі «Повне найменування» Наприклад, Добро і ТОВ «Добро» відповідно. Для переміщення по елементах форми можна використовувати клавіші «Tab» і
«Shift+Tab» або просто клацати мишею на відповідному елементі. У фор- мах, що містять велику кількість інформації, групи параметрів організовані у т.з. «закладки». Для вибору певної закладки можна клацнути на ній мишею, крім того для переміщення між закладками можна використовувати клавіші Ctrl+Alt+F (наступна закладка) і «Ctrl+Alt+B» (попередня закладка). Важ- ливо перед початком роботи на закладці «Додатково» заповнити поле «Пре- фікс номера» Це поле використовується тоді, коли в одній базі ведеться облік по різних фірмах для того, щоб розрізняти їх документи. Якщо ж Ви ведете в базі облік по одній фірмі, в це поле можна занести довільний символ, після чого натисніть кнопку «ОК» щоб закрити вікно діалогу і проведіть подвійне клацання мишею по елементу довідника «Фирмы» відредагованому вами. Та- ким чином Ви перенесете назву фірми в полі «Помічника заповнення конс- тант» Значення констант «Частное лицо» і «Поставщик» вибираються з до- відника «Контрагенти» куди будуть Вами записані всі контрагенти, з якими ваше підприємство вступає у господарські відносини в процесі своєї діяльно- сті. Значення полів «Кто отгружает товары» і «Кто выписывает налоговые накладные» вибираються з довідника «Сотрудники» де зберігається інформа- ція про всіх співробітників вашої фірми.
На третій сторінці «Помощника» заповнюються константи, що визнача- ють облікову політику Вашої фірми для програми. Для частини констант зна- чення вибираються із службових довідників, решта констант визначається значеннями «Да/нет» тобто поставлений «прапорець» визначає дію такої кон- станти, а відсутність «прапорця» відміняє дію константи.
На четвертій і п'ятій сторінці заповнюються «Служебные параметры» які використовуютьсяі при роботі системи, на шостій сторінці заповнюються константи, що впливають на інтерфейс користувача, сьома сторінка пов'язана з історією періодичних реквізитів. Ряд реквізитів довідників і документів, а також константа «Метод партионного учета» запам'ятовують історію зміни свого значення з точністю до дня. Такі реквізити називаються «периодичес- кими» Наприклад, курси валют обов'язково повинні бути прив'язані до дат своїх змін, а не зберігати останнє своє значення. На восьмій сторінці з'явля- ється кнопка «ОК» натиснення на яку завершує роботу «Помощника» із збе- реженням введених вами значень констант.
Сенс кожної константи детально описаний у документі «Руководство по организации учета (описание конфигурации)», яке поставляється в комплекті з програмою. Слід зауважити, що сенс і принципи дії ряду констант вияв- ляться декілька пізніше, коли ми приступимо до розгляду конкретних розді- лів обліку. А зараз можете закрити програму, а потім запустити її з демон- страційною інформаційною базою (яка містить примітку «демо_»), для того, щоб продовжити самостійне ознайомлення.
1) Ознайомитись з лекцією
2) Зробити опорний конспект
3) Виконану роботу надіслати на пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net