Тема уроку: 5.47: «Облік необігових активів і МШП»
Тема 5. АВТОМАТИЗОВАНА ОБРОБКА ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМ «1С: ПІДПРИЄМСТВО» .
Тема уроку: 5.47: «Облік необігових активів і МШП»
Спосіб обліку поточних ремонтів і витрат на поліпшення необоротних активів (НА) у бухгалтерському та податковому обліках може відрізнятися. Але в типовому рішенні передбачена можливість установити однаковий порядок відображення витрат у податковому та бухгалтерському обліках. Зробити це можна в налаштуваннях облікової політики організації (меню «Предприятие → Учетная политика организаций») за допомогою опції «Увеличивать стоимость ОС в БУ на сумму улучшения в порядке, установленном НКУ».
Якщо прапорець навпроти цієї опції встановлений, то при поточному ремонті ОЗ у бухгалтерському обліку:
— сума витрат на поліпшення ОЗ у межах норм (10% балансової вартості ОЗ на початок року) відноситься на рахунки витрат;
— сума витрат на поліпшення ОЗ понад норми збільшує первісну вартість ОЗ.
Таким чином, при модернізації та поточному ремонті вартість ОЗ у бухгалтерському та податковому обліках збільшується на одну і ту ж суму. Забезпечується можливість співпадання бухгалтерської та податкової вартості ОЗ.
Основним принципом обліку малоцінних активів є принцип перенесення 100% їх вартості на витрати при переданні в експлуатацію. Для опису правил і параметрів обліку малоцінних активів після введення в експлуатацію використовується довідник «Назначения использования». В елементі довідника зазначені параметри обліку малоцінки (рис. 4).
У документі «Передача малоценных активов в эксплуатацию» обов’язково вказується посилання на елемент довідника.
Для обліку малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) в конфігурації на вибір користувача надається можливість двох варіантів відображення в обліку:
— пооб’єктний облік через підсистему основних засобів;
— кількісний облік через підсистему малоцінки.
Порівняння принципів пооб’єктного та кількісного обліків малоцінних активів:
Облік нематеріальних активів ведеться тільки за допомогою спеціалізованого документообігу й тільки пооб’єктно.
1. Опрацювати конспект лекції
2. Зробити конспект у зошит
3. Дати відповіді на тестові завдання:
1. Яким документом відображається введення в експлуатацію нематеріальних активів: а) Введення в експлуатацію НМА; б) Передача НМА; в) Списання НМА: г) Прийняття до обліку НМА. |
2. Яким документом відображається поліпшення, ремонт основного засобу: а) Модернізація і ремонт ОЗ; б) Передача на ремонт ОЗ; в) Підготовка до ремонту ОЗ; г) Ремонт ОЗ. |
3. Яким документом оформляється придбання нематеріальних активів: а) Надходження НМА; б) Рахунок на оплату постачальників; в) Надходження товарів і послуг; г) Надходження ОЗ і НМА. |
4. Яким документом оформляється придбання основних засобів: а) Надходження ОЗ; б) Рахунок на оплату постачальників; в) Надходження товарів і послуг; г) Надходження ОЗ і НМА. |
4. Фото конспекту відправити на електронну пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net