Тема уроку 5.15 «Включення і виключення проводок по операціям, ведення і редагування операцій»
Тема 5. АВТОМАТИЗОВАНА ОБРОБКА ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМ «1С: ПІДПРИЄМСТВО» .
Тема уроку 5.15 «Включення і виключення проводок по операціям, ведення і редагування операцій»
Введення нових операцій й проводок
Створення нової операції здійснюється командою «Операция» в меню
«Документы» або за допомогою команди «Новая» меню «Действия». На ек- рані з'явиться форма операції, в яку треба ввести реквізити операції та її проводки
(рис. 1).
У верхній частині форми розташовані реквізити, що характеризують операцію в цілому: дата операції, номер операції (унікальний, з окремою від інших документів системою нумерації), зміст (короткий зміст суті операції, заповнення необов'язкове) і сума операції (необов'язковий реквізит, він ніяк не впливає на бухгалтерські підсумки і служить просто коментарем).
Таблична частина форми діалогу містить необхідні дані для введення проводок: номер проводки, рахунок дебету і рахівниць кредиту проводки, су- бконто рахунку дебету і субконто рахунку кредиту, а також валюту проводки і курс валюти по відношенню до базової валюти (тобто гривні), кількість, суму валютну і гривневу, коментар проводки, назва фірми. Залежно від рахунків проводки деякі реквізити можуть не заповнюватися. Наприклад, якщо в про- водці не беруть участь рахунки з ознакою валютного обліку, то поля «Валю- та» «Курс» і «Вал. торб.» (валютна сума) не заповнюються, якщо в проводці не беруть участь рахунки з кількісним обліком, поле «Количество» не запов- нюється,. Якщо по рахункам проводки не ведеться аналітичний облік , субко- нто рахунку не заповнюється і так далі. Для введення нової проводки можна клацнути мишею по першому рядку або вибрати пункт «Новая проводка» ме- ню «Действия_».
Якщо проводка має декілька кореспонденцій (наприклад, дебетується один рахунок й одночасно кредитується три рахунки, як це часто зустрічаєть- ся в практиці європейських і американських бухгалтерів), то має місце скла- дна проводка. Ввести її можна через пункт «Новая корреспонденция» меню
«Действия» Прикладом складної проводки може служити разукомплектация набору, при якій в одній кореспонденції списується набір, а в наступних ко- респонденціях прибуткують його складові, причому сума дебетуючих «под- чиненных» кореспонденцій повинна дорівнювати кредитуючій «главной» ко- респонденції. У кореспонденції вводиться тільки один рахунок - або дебету або кредиту. У звичайній проводці по балансових рахунках обов'язково повинні бути заповнене обидва рахунки. Нумерація складних проводок відрізняється від простих, вона формується автоматично подвійним номером
«N/M» де N - номер складної проводки, а M - номер кореспонденції в цій проводці. У загальному випадку операція може містити до 99999 проводок, у кожній з яких може бути до 99999 кореспонденцій.
Заповнення полів операції здійснюється так само, як і будь-яких інших формах - сума і кількість вводяться з клавіатури, для додаткових розрахун- ків клавішею «F4» можна викликати калькулятор; дата вводиться або з клаві- атури, або за допомогою календаря; рахунок можна набрати з клавіатури, або вибрати з плану рахунків; значення субконто, валюта і фірма вибираються з відповідних довідників; зміст операції і коментар проводки набирають з кла- віатури довільним текстом.
Якщо ведеться список коректних проводок, є можливість вибору корес- пондуючого рахунку із списку тих рахунків, які можуть використовуватися в кореспонденції з вже введеним рахунком проводки. Для включення і виклю- чення такого режиму використовується команда «Корректные корреспонден- ции» Завершення введення проводки або кореспонденції відбувається після введення останнього реквізиту в рядку. Для відмови від введення нової про- водки натисніть клавішу Esc.
Нову проводку можна створити копіюванням попередніх проводок опе- рації. Це зручно при введенні однотипних проводок. В цьому випадку виділя- ється проводка для копіювання, вибирається команда «Копировать строку»
Рис 2
меню «Действия». Нова проводці автоматично матиме номер, а решту реквізитів буде скопійо- вано. Після цього можна скоригувати змінні зна- чення проводки, підтвер- джуючи зміни клавішею
«Enter». Копіювання першої кореспонденції складної проводки ви- кликає введення нової складної проводки з ко- піюванням першої кореспонденції, а копіювання другої і наступних кореспонденцій викликає введення нової кореспонденції цієї ж складної провод- ки. Введені проводки можна видалити за допомогою команди «Удалить стро- ку» меню «Действия_»
У режимі налаштування параметрів командою «Параметры» (меню
«Сервис» закладка «Операции») можна встановити параметр «Автоматический ввод новой проводки» або «Автоматический ввод новой проводки с ко- пированием» включенням відповідного «прапорця» (рис. 2).
Якщо один з цих параметрів встановлений, то після завершення введення нової проводки операції буде автоматично викликано введення наступної проводки або з незаповненими значеннями реквізитів, або з скопійованими з попередньої проводки. Цей режим зручно використовувати при введенні опе- рацій з великою кількістю проводок, наприклад, при введенні початкових за- лишків. Тут же можна зробити автоматичний розрахунок суми проводки на підставі вже введеної в проводку кількості і ціни субконто, введеної у відпо- відний цьому субконто довідник, або на підставі вже введеної валютної суми й курсу цієї валюти, введеного до довідника «Валюты_»
У програмі «1С» можна визначити спосіб автоматичного розрахунку су- ми операції, введеної вручну. Хоча ця сума не впливає на підсумки, але вона видно в журналі операцій і може використовуватися для додаткової ідентифікації операції. Крім того можна визначити, які реквізити операції копіюватимуться при введенні нової операції режимом копіювання з введеної раніше. Поки вводиться нова операція або редагується стара, дані цієї операції фактично присутні тільки у вікні введення і не беруть участь в обо- ротах за період, а щоб вплинули на бухгалтерські підсумки, потрібно операцію записати. Для завершення введення операції використовується кнопка «ОК» при цьому видається запит «Сохранить операцію?» Позитивна відповідь приводить до збереження операції, при негативній відповіді нова операція не записується, а для старої не записуються зміни проведені кори- стувачем в після виклику операції. Кнопка «Закрыть» виконує аналогічні дії, але запит на запис не видається, якщо відкривалася стара операція і не вно- силися ніяких змін.
Для автоматизації введення стандартних або часто використовуваних операцій передбачений режим типових операцій, який є частковою автоматизацією введення операцій і використовується для введення простих операцій, що вимагають введення декількох проводок і розрахунку їх сум. У складніших випадках рекомендується використовувати операції, що створю- ються документом.
Для введення типової операції в меню «Действия» вибирається команда
«Ввести типовую» На екрані з'явиться список, створених користувачем типо- вих операцій; після вибору потрібної операції з'явиться вікно діалогу для введення нової операції. При цьому частина реквізитів проводок вже буде за- повнена значеннями, визначеними в шаблоні типової операції. Докладніше про створення шаблонів типових операцій можна прочитати в розділі 9 «Руководства пользователя»
При початку введення типової операції працює режим «Автозаполнение» визначений в шаблоні, його можна відключити і знову включити за допомо- гою команди «Автозаполнение» меню «Действия» У останньому введення типової операції не відрізняється від введення новою і після запису така операція нічим не відрізняється від інших операцій.
Введену операцію в журналі операцій можна проглянути без можливості її редагування за допомогою команди «Просмотр» меню «Действия» або з можливістю редагування за допомогою команди «Открыть операцию» того ж меню.
Командою «Выключить проводки» можна тимчасово виключити провод- ки виділеної операції з оборотів за період, при цьому значок операції стає бляклим. Командою «Включить проводки» операція активізується, міняється колір значка і її проводки впливають на розрахунок бухгалтерських підсумків.
Будь-яка операція (ручна або сформована документом) може бути помічена на видалення командою «Пометить на удаление» меню «Действия» аналогічним чином можна зняти позначку на видалення. Для відновлення проводок операції, сформованої документом, потрібно перепровести доку- мент, а для ручної операції використовується режим «Включить проводки» або клавіша F8. Для операцій, сформованих документами, в підміню «Доку- мент» меню «Действия» доступні практично всі дії, які можуть виконуватися з документами в журналі документів: відкрити документ, зробити непроведе- ним, проглянути рухи документа і підлеглі документи і скопіювати операцію документа.
1) Ознайомитись з лекцією
2) Зробити опорний конспект
3) Виконану роботу надіслати на пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.ne