Тема уроку 5.5: «Таблично-автоматизована форма»
ТЕМА 5. ФОРМИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ
Тема уроку 5.5: «Таблично-автоматизована форма»
Впровадження в практику ведення обліку персональних електронних обчислювальних машин (ПЕОМ) зумовило якісно інший характер обліково- аналітичної роботи, створило умови для використання принципово нових форм облікових регістрів і привело до появи нової, автоматизованої (комп’ютерної) форми обліку. Її характерною рисою є забезпечення складання облікових регістрів в автоматичному режимі. Проте така форма обліку ставить нові вимоги до оформлення первинних документів та системи контролю відображених в них даних. Завдання автоматизації – підвищення якості роботи бухгалтерії.
В залежності від потреб підприємства комп’ютерна форма може базуватись на принципах меморіально-ордерної, журнально-ордерної та інших форм обліку. Загальна схема комп’ютерної форми обліку з використанням ПЕОМ наведена на рисунку 1
Рисунок 1 – Схема комп’ютерної форми обліку
Технологічний процес комп’ютерного обліку містить наступні етапи:
- збирання і реєстрація (обробка) первинних документів;
- формування масивів даних на електронних носіях;
- одержання результатів за запитом користувача.
На даному етапі розвитку обліку в Україні важливе місце займає автоматизація збирання й обробки облікової інформації, починаючи з первинних документів, пристосованих для обробки на ЕОМ.
Головним напрямом подальшого вдосконалення обліку є застосування в обліковому процесі діалогового режиму узагальнення і видачі інформації за відповідними позиціями бухгалтерського обліку.
Діалогова форма ведення бухгалтерського обліку передбачає повну автоматизацію виконання завдань як у регламентному, так і діалоговому режимах. Її особливості: автоматизована фіксація всієї облікової інформації; відображення інформації не тільки в друкованому вигляді, а й у вигляді відеограм; автоматичний контроль вихідної інформації.
Особливість комп'ютерної форми – наявність програмних продуктів для автоматизації обліку («Парус», «1С-Бухгалтерія», «1С-Підприємство”,
«Галактика», «Фінанси без проблем»).
Переваги автоматизованих форм обліку:
- оперативність;
- точність облікових даних;
- скорочення облікової роботи.
До недоліків автоматизації належать:
- наявність дорогої техніки і програмного забезпечення;
- значна підготовча робота;
- суворе дотримання порядку документообороту.
1. Опрацювати лекцію
2. Зробити конспект
3. Виконану роботу надіслати на пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.net