A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волноваське професійно-технічне училище

Тема уроку: 5.49: «Облік основних засобів»

Дата: 26.04.2022 17:59
Кількість переглядів: 77

Тема 5. АВТОМАТИЗОВАНА ОБРОБКА ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМ «1С: ПІДПРИЄМСТВО» .

Тема уроку: 5.49: «Облік основних засобів»

Оформимо документально облік ОЗ і НМА на підприємстві, виконаємо ці операції по черзі.

Особлива роль в виробничо-господарської діяльності підприємства належить основним фондам чи основних засобів.

Основними засобами(ОЗ) вважаються матеріальні активи, які використовуються підприємством в процесі виробництва і продажу товару, а так само виконання інших робіт, протягом періоду перевищує 12 місяців. Облік ОЗ ведеться на 10-му рахунку - Основні засоби.

Облік НМА ведеться на 12-му рахунку - Нематеріальні активи.

У бух. обліку облік ОЗ і НМА можна виділити декількома етапами, що мають самостійне значення і документальне оформлення. Такими етапами є:

  1.  Надходження на підприємство ОЗ або НМА
  2.  Зарахування ОЗ або НМА на баланс
  3.  Нарахування амортизації та зміна параметрів амортизації
  4.  Поліпшення (модернізація, модифікація, реконструкція і т. д.)
  5.  Інвентаризація та переміщення
  6.  Ліквідація ОЗ або НМА в наслідок його продажу або списання

Розглянемо деякі з етапів.

Надходження на підприємство ОЗ або НМА (придбання).

Придбання ОЗ або НМА можна здійснити відповідно до послідовності введення документів з передоплатою і без передоплати.

Але в будь-якому випадку необхідно заповнити певну кількість довідників по ОЗ і НМА, і так:

  1. Довідник Основні засоби або Нематеріальні активи (доступ – меню ОЗ або НМА), в довіднику вводимо необхідні дані. Наприклад: ОЗ- Ноутбук «ASUS» або Комп'ютер "LG" вартістю 6000 грн., НМА - Програма «1C: Підприємство 8.2» вартістю 3000 грн.
  2.  Довідник Номенклатура, в довіднику створюємо папку ОЗ і НМА, і заповнюємо ці ж елементи довідника: вводимо Найменування, Номенклатурная група - Основні засоби або НМА. На закладці Ціни, вводимо тільки ціну закупівлі, на закладці Рахунки натискаємо на кнопку Налаштувати рахунки обліку, Заповнюємо так, як показано на малюнку, Ок (для НМА вводимо Рахунок 1541).

Фото без опису

15 рахунок - це Капітальні інвестиції. Більшість необоротних активів надходять на підприємства в результаті придбання їх за плату в інших організацій, тобто за рахунок капітальних інвестицій.

Капітальні інвестиції - сукупність витрат на придбання та створення матеріальних і нематеріальних необоротних активів.

Облік капітальних інвестицій полягає:

  • в обліку товарно-матеріальних цінностей, які купуються з метою використання в якості основних засобів. Це складської облік по партіях обладнання (аналогічний обліку запасів);
  • в обліку витрат на виготовлення, монтаж, модернізацію необоротних активів, тобто витрат на формування вартості майбутнього основного засобу. Такий облік ведеться в розрізі об'єктів будівництва і статей витрат. Наприклад, об'єктом будівництва може виступати будь-який майбутній об'єкт основних засобів, який вимагає додаткового монтажу робітниками підприємства (витрати по зарплаті) або підрядниками (витрати на послуги сторонніх організацій).
  1. Довідник Події з основними засобами. Довідник може бути вже заповнений, а якщо немає, заповнюємо його, натиснувши на кнопку Додати і, спочатку вибираємо Вид події, а потім в поле Найменування вводимо цю подію (За НМА такого довідника немає).
  2. Довідник Причини списання, для введення причини натискаємо на кнопку (Додати) і в рядку, що з'явився вводимо наступні причини:
  • Списання з причини непридатності до подальшого використання;
  • Продаж на сторону;
  • Безоплатна передача;
  • Передача в рахунок внеску до статутного капіталу іншої організації;
  • Здача майна в оренду лізинг;
  • Реалізація за договорами міни, і т.д.

(За НМА такого довідника немає).

  1. Довідник Способи відображення витрат по амортизації. У довіднику вказуються параметри по накопиченню витрат, тобто стаття витрат (наприклад, Амортизація ОЗ загальногосподарського використання), рахунок обліку витрат (наприклад 92 або 91, а якщо підприємство працює з 8 класами, може бути і 831), а також підрозділ (наприклад, Адміністрація, або Цех, і т.д.), за яким будуть накопичуватися витрати.

Хоча облік ОЗ ведеться в розрізі підрозділів, витрати по амортизації накопичуються не по тому підрозділу, за яким закріплено ОЗ, а по підрозділу, зазначеному в елементі цього довідника.

Фото без опису

За НМА цей довідник заповнюється аналогічно ОЗ.

 

Отже, розглянемо надходження ОЗ або НМА на підприємство з передоплатою.

Документи:

  1.  Документ Рахунок на оплату постачальника.

Доступ - меню Купівля, відкриваємо новий документ натиснувши кнопку Додати  - Вид операції Обладнання (устаткування).

  1.  Документ Платіжне доручення вихідне, заповнюється на підставі документа Рахунок на оплату постачальника. Документ виводимо на друк, Ок.

З банку фірма отримує Виписку банку, і в цьому ж документі включаємо перемикач в поле Оплачено і зберігаємо.

  1.  Документ Довіреність. Довіреність можна заповнити вручну, а можна в програмі. Заповнюємо Довіреність на підставі документа Рахунок на оплату постачальника.
  2.  Документ Надходження товарів і послуг.

(За покупку НМА заповнюємо замість цього документа - документ Надходження НМА).

У документі, в табличній частині, перевіряємо, щоб рахунок був встановлений 1521 для ОЗ (1541 для НМА) - капітальні інвестиції. Якщо рахунок не встановлено - встановлюємо вручну.

За дебетом цих субрахунків відображаються витрати на придбання матеріальних і нематеріальних необоротних активів, з кредиту списується початкова вартість кожного об'єкта при передачі його в експлуатацію. До складу первинної вартості ОЗ входить сума, сплачена постачальникам, сума ввізного мита, непрямі податки не відшкодовуються підприємству, а також витрати по страхуванню.

Вартість купленого устаткування, до введення його в експлуатацію, може бути збільшена на вартість додаткових витрат з придбання або на вартість митних витрат.

Якщо вартість партії обладнання на складах повинна бути збільшена за рахунок послуг сторонніх організацій, то слід скористатися документом Надходження дод. витрат, таблична частина Устаткування, і пов'язаних з ним документів. Цей документ заповнюється на підставі документа Надходження товарів і послуг.

При проведенні цього документа будуть сформовані проводки по відношенню додаткових витрат на придбання ОЗ на рахунок 15 (+1521) тільки за сумою, без кількості.

Якщо покупка обладнання здійснюється за межами митноїтериторії України, то збільшення вартості партій на складах на вартість митних витрат, мита, акцизу оформляється документом ВМД по імпорту. (ВМТ по імпорту).

5. Документ Реєстрація вхідного податкового документа заповнюється на підставі документа Надходження товарів і послуг. Для НМЛ на підставі документа Надходження НМА.

Схема Надходження на підприємство ОЗ або НМА:

Фото без опису

Повернення постачальнику обладнання, не введеного в експлуатацію, оформляється документом Повернення товару постачальнику, з видом операції Обладнання (устаткування), і пов'язаних з ним документів.

1. Опрацювати конспект лекції

2. Зробити конспект у зошит

3. Дати відповіді на тестові завдання:

  1. За сферою діяльності інформаційні системи поділяють на:

 а) державні, територіальні, галузеві, корпоративні;

б) централізовані, децентралізовані;

в) одиночні, групові, корпоративні, глобальні;

г) вірна відповідь відсутня.

  1. Всі інформаційні системи незалежно від сфери застосування включають один і той самий набір компонентів:

а)функціональні компоненти, компоненти системи опрацювання даних, організаційні компоненти.

б)технічне і програмне забезпечення

в) інформаційне, математичне, технічне і програмне забезпечення.

г) функціональні і організаційні компоненти

  1. До складу системного програмного забезпечення ІСМ входять:

а) операційні системи і оболонки ПК;

б) прикладні системні продукти загального призначення;

в) системи управління базами даних;

г) предметно-орієнтовані програмні засоби.

  1. Зараз на підприємствах використовуються інтегровані інформаційні системи управління підприємствами:

а) 1С:Підприємство, Галактика, :Акцент

б) SAPR/3, МНК R/3 @Управление,

в) Office Project Standard, Аль-Інвест, COMFAR

г) Expert Marketing Expert, IFPS

  1. Програми для виконання функціональних завдань за різними напрямками та галузями діяльності відносяться до:

а) прикладного програмного забезпечення

б) операційних систем,

в) функціональних програм

г) іншого програмного забезпечення

  1. Поділ на програми, написані штатним програмістом, створені на замовлення; універсальні програми здійснюється за критерієм.

а)за об’єктами обліку.

б)за способом реалізації бухгалтерських функцій.

в)за комплексністю виконуваних функцій.

г)за варіативністю об’єктів обліку.

7. В якому режимі слід відкривати 1С для роботи в програмі:

а) в режимі додавання і зміни інформаційної бази;

б) в режимі «Конфігуратор»;

в) в режимі «1С:Підприємство»

г) в режимі налаштування інформаційної бази.

4. Фото конспекту відправити на електронну пошту Galitskaya_Taxa1994@ukr.ne


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора